Sommar i P1

Tomorrow it is. P1 at 1 PM. Read about it here.

13 Comments

Filed under Uncategorized

13 responses to “Sommar i P1

  1. Olle

    I cried. We cried. You’re awesome.

  2. H
    E
    R
    R
    E
    G
    U
    D

    …. vilket makalöst emotionellt & sandigt fotavtryck Du lämnade efter Dig idag, i egenskap av sommarpratare. Din insats för den sinnliga sfären gav mig en känsla av total samhörighet med Dina levererade ordgåvor!

    Jag är berörd och lycklig över att ha fått ta del av Dina vackert förpackade metaforer, som satte ord på så mycket, i en sorts flerdimensionellt och dubbelbottnat perspektiv!

    TACK

    Agneta, Österlen

    • Jannica

      Jag instämmer helt med Agnetas ord, hon beskriver det så fint. Tack för ett mycket bra Sommarprogram! Det var första gången jag lyssnade på ett Sommar igen samma kväll. Det var så intressant och med så många spännande tankar och infallsvinklar och jag fick flera aha-upplevelser. Bland annat din troliga förklaring till benägenheten att söka sig till miljöer med fasta rutiner/regler m.m. Ett nöje sant nöje då du har en sådan positiv, glad och entusiastisk röst.

      Tack !
      Jannica Östersund

  3. Lena

    Underbart, Tack!

  4. Elisabeth

    Blev helt fast i ditt sommarprat! Otroligt proffsigt, väl förberett men ändå personligt och spontant!
    Som 37 åring har jag slutligen lagt bort mina fördomar om lajvare, du gav oss sjukt bra förklaring!
    Tack!

  5. Helt fantastiskt! Underbart att lyssna på din röst som verkar pirra av glädje och filosofisk finurlighet hela tiden. Du beskriver “dina underland” så bra att det nästan känns som att uppleva dem lite själv.🙂

  6. Emma

    Fantastiskt! Jag är väldigt imponerad. En av de bästa sommarpratarna. Kunde verkligen känna känslan när du berättade.

  7. Jag bodde på Teddy Hall förra sommaren, när jag var på sommarskola i Oxford. Hade vi vetat att man fick dricka skumpa vid kyrkan hade vi gjort det… Nå, det för bli vid nästa besök!😉

    Tack för ett fantastiskt Sommarprat, det gjorde mig sugen på att plocka upp lajvandet igen.

    /Andreas

  8. Hej! Jag är en riksvensk person från Umeå.Jag tyckte mycket om ditt sommarprogram som jag hörde på webradion idag.

    Jag hoppas att du tycker om den här dikten som jag skrev för fem år sedan.

    Haluaisin kertoa jotakin muu kuin turha veri.
    Jotakin jännittivää, täysin eri
    Haluaisin kertoa rakkaudesta,
    syvämpi kuin meri.
    Mutta sanat eivät pääse minnekään
    ne jäävät minuun.

    En ymmärrä niitä verkostoja jotka minua kiinnittaa,
    eikä niitä mahdollisuuksia jotka ehkä saan.
    Niin monta muotoja kokeilen vaan,
    niin monta tarinoita ovat todellisia näkökulmastaan.
    On vaikea korostaa neistä eri,
    vaikka onkin rakkaudesta syvämmästä kuin meri,
    muu kuin turha veri.

    mvh Emma (sanasuo.wordpress.com)

  9. Jag har lyssnat på varenda sommarpratare i år och ett fåtal återstår. Ditt program var HELT OUTSTANDING! Så otroligt bra! Tack! Jag kommer att höra det många fler gånger framöver.

  10. Jonathan

    Helt sjukt bra. Tack för det!

  11. Jag hörde också det här programmet när det gick och lajvar har jag gjort så klart. Du är lysande!

  12. kajakfreak

    Jag har lyssnat minst 7 eller 8 gånger sedan det sändes första gången. Några aha, några instämmande nickar, mycket feel-good och en och annan överraskning. Intelligent, spirituellt, tänkvärt, inspirerande och fullkomligt lysande sommarprogram. Du har höjt ribban några snäpp. Tack!
    Måste springa, jag har en vit kanin att …

Leave a Reply

